KWIATY BALKONOWE: SURFINIA

Surfinia_Sumflower

Sezon balkonowy w pełni, wiec i ja postanowiłam zaszczycić swój balkon odrobiną zieleni. W tym roku wybrałam amarantowe, aksamitne surfinie, które znakomicie komponują się z zielonymi doniczkami. W skrzynkach o długości 55 cm spokojnie mieści się pięć doniczek, natomiast do posadzenia potrzeba około 10 litrów lekko kwaśnej ziemi. Pamiętajmy, żeby zostawić  na dole doniczki warstwę drenażową, bądź zaopatrzyć się w doniczki z otworami w spodzie. Surfinie lubią obfite podlewanie, raz bądź dwa razy dziennie podczas upałów. Warto zasilić je również raz w tygodniu nawozem.

Te wdzięczne rośliny charakteryzują się delikatnymi kwiatami, które są podatne na choroby grzybowe, dlatego niezwłocznie należy usuwać uszkodzone i przekwitnięte kwiatostany. Surfinie są kwiatami wiszącymi, a ich pędy mogą sięgać nawet dwóch metrów. Dla mnie największym ich atutem, poza niesamowitym kształtem (przypominającym małe parasolki) jest długi okres kwitnienia. Mam nadzieję cieszyć się ich urokiem aż do listopada, ale wszystko zależy od pogody ;)

Skomentuj

